Eyelands/Θέατρο : 7 χρόνια

Η Γεωργία Μαμά* γράφει για την παράσταση 7 ΧΡΟΝΙΑ στο θέατρο Αποθήκη.

imageΤέσσερις συνεργάτες, στα γραφεία τους. Ατμόσφαιρα τεταμένη, σαν κάτι να έχει συμβεί, σαν κάτι να περιμένουν. Είσοδος ενός άνδρα, του Χοσέ (Αλέξανδρος Λογοθέτης) τον έχουν καλέσει να του αναθέσουν μια διαπραγμάτευση που θα καθορίσει τη ζωή τους- και την ελευθερία τους. Οι τέσσερις συνεργάτες και φίλοι, ιδρυτές μιας επιτυχημένης εταιρείας, κυνηγώντας το κέρδος έχουν εμπλακεί σε μία μεγάλη απάτη, η οποία μόλις έχει ανακαλυφθεί από την εφορία. Η ανώτατη ποινή, για αντίστοιχα αδικήματα, σύμφωνα με το νόμο ορίζεται σε 7 χρόνια φυλακή. Ο Μαρσέλ, ο διευθυντής της εταιρείας (Κωνσταντίνος Ασπιώτης) έχει βρει τη λύση με τη συναίνεση των υπολοίπων: κάποιος να πάρει την ευθύνη προστατεύοντας τους φίλους-συνεταίρους και να πάει αυτά τα 7 χρόνια φυλακή. Μόνο που πρέπει όλοι μαζί να αποφασίσουν, με τη βοήθεια του διαπραγματευτή, ποιος θα είναι τελικά αυτός.

Το έργο, βασισμένο στην ομώνυμη ισπανική ταινία των Jose Cabeza και Cristian Conti, κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, καθώς πρόκειται για μια ιστορία που δεν απέχει πολύ από την ελληνική πραγματικότητα, ενώ παράλληλα αγγίζει διάφορα θέματα, όπως φιλία, συνεργασία, υποκρισία, σχέσεις εξουσίας, δυνατών και αδυνατών. Στην εταιρεία των τεσσάρων όλοι έχουν το ρόλο τους: Πέρα από τον Μαρσέλ, τον εγκέφαλο της εταιρείας, υπάρχει η Βερόνικα (Αλεξάνδρα Αϊδίνη), υπεύθυνη των οικονομικών , ο υπεύθυνος λογισμικού και ταυτόχρονα ευαίσθητος και ευάλωτος Λουίς (Ορφέας Αυγουστίδης) και τέλος ο Κάρλος (Γιώργος Χριστοδούλου) που αναλαμβάνει τη διασκέδαση των πελατών και μελλοντικών επενδυτών. Μια κερδοφόρα εταιρεία  χάρη στη φιλία των ιδρυτών της, και στην επιτυχή εκτέλεση από τον καθένα τους του ρόλου που του έχει ανατεθεί.

Τίποτα όμως δεν είναι όπως φαίνεται. Η εταιρεία δεν είναι παρά ένας μικρόκοσμος, όπου το μόνο που έχει σημασία είναι η επιβίωση- με κάθε τίμημα, έστω κι αν αυτό εμπεριέχει την ανθρωποφαγία, την αποκάλυψη μυστικών, εκμετάλλευσης, τον εξευτελισμό και τη σύγκρουση. Ο καθένας για τον εαυτό του, και όταν πλέον διακυβεύονται τα πάντα, δεν υπάρχει φιλία, δεν υπάρχει σεβασμός, δεν υπάρχουν όρια.

Η παράσταση κερδίζει το ενδιαφέρον των θεατών, όχι τόσο γιατί εκπλήσσονται από τις ανατροπές αλλά μάλλον επειδή αντιλαμβάνονται ότι τα τεκταινόμενα στην σκηνή δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα. Οι ηθοποιοί ερμηνεύουν τους ρόλους με συγκρότηση, πάθος και κάποια υπερβολή αλλά ίσως δεν υπάρχει άλλος δρόμος όταν κάποιος καλείται να αναμετρηθεί με τα όρια του. Επιπλέον, ο γραφειακός χώρος στον οποίο κινούνται μεταξύ των θεατών  προσδίδει αληθοφάνεια και βάθος στην ιστορία, ενώ ταυτόχρονα η σκηνοθεσία του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου κατορθώνει να αποδώσει το έντονο κλίμα, και να φωτίσει την ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων.

Η λύση, το τέλος, έρχεται δίχως κάθαρση, όταν οι ήρωες έχουν αγγίξει πάτο, εξοντώνοντας ο ένας τον άλλο. Χωρίς διάλειμμα, και δίχως να το έχουμε ανάγκη μεταφερθήκαμε για την μιάμιση περίπου ώρα που διήρκησε η παράσταση σε έναν κόσμο σκληρό, που δυστυχώς, όλοι γνωρίζουμε ότι είναι ο αληθινός, όπου καλούμαστε κι εμείς να επιβιώσουμε.

 

7 ΧΡΟΝΙΑ

Βασισμένο στην ομώνυμη ισπανική ταινία των Jose Cabeza και Cristian Conti
Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ορφέας Αυγουστίδης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργος Χριστοδούλου.

Προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Σκηνικά: En Route Architects – Hannes Livers Gutberlet – Κατερίνα Κούρκουλα
Σχεδιασμός Φωτισμών : Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Σχεδιασμός Ήχων-Μουσική : Σταύρος Γασπαράτος

Πρωταγωνιστούν: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ορφέας Αυγουστίδης, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιώργος Χριστοδούλου.

* Η Γεωργία Μαμά είναι συγγραφέας. Το δεύτερό της βιβλίο, η νουβέλα «Το ημερολόγιο μιας κατάδυσης» κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Παράξενες Μέρες

Advertisements