Η άνοιξη έρχεται με τέχνη…

Επιλογές για κάθε είδος τέχνης ενώ η άνοιξη πλησιάζει: σινεμά στο cinemarian, s Πολιτιστικό Κέντρο «Ο Καύκασος», στο Goethe-Institut Athen, /θέατρο στο Bios, στο VAULT Theatre Plus / έκθεση ζωγραφικής στην γκαλερί Bernier/Eliades

//ΣΙΝΕΜΑ @ CINEMARIAN
BLACK BOX UNDERGROUND MUSIC FILMS MINIFEST
Πρόγραμμα προβολών
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΜΑΡΤΙΟΥ:
20.00-22.00 // «Journey of Dreams» ( Morphine )
22.00-00.00 // «Autoluminescent» ( R.S.Howard )

ΣΑΒΒΑΤΟ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ:
20.00-22.00 // «Autoluminescent» ( R.S.Howard )
22.00-00.00 // «From Westway to the world» ( Τhe Clash )

ΚΥΡΙΑΚΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ:
20.00-22.00 // «That’s when the world is mine» (Caspar Brötzmann)
22.00-00.00 // «Journey of Dreams» ( Morphine )

Αναλυτικά: Tο «Journey of Dreams» (Ταξίδι φτιαγμένο από όνειρα), ένα χρονικό της εμβληματικής και ιδιαίτερης μπάντας των Morphine. Tο «Autoluminescent» (Αυτόφωτος), βιογραφικό ντοκιμαντέρ για έναν από τους σημαντικότερους συντελεστές της Αυστραλιανής post punk σκηνής, Rowland S. Howard (Birthday Party,Crime and the City Solution), ταινία με τη συμμετοχή, μεταξύ άλλων του Νικ Κέιβ και του Βιμ Βέντερς.

Το «From Westway to the world» (Από το Westway προς τον κόσμο), ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στους πρωτοπόρους της punk σκηνής της Αγγλίας, Τhe Clash. Tο «That’s when the world is mine» (Έτσι γίνεται, όταν ο κόσμος είναι δικός μου), ένα πορτρέτο του μεγάλου avant garde κιθαρίστα Κάσπαρ Μπρέτσμαν (γιου του σημαντικού φρι τζαζ μουσικού Πέτερ Μπρέτσμαν).

Σημειώνεται ότι οι ταινίες προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (με ελληνικούς υποτίτλους). Το φεστιβάλ διοργανώνεται από την Carousel Films και το Cinemarian, με τη συνεργασία των δημιουργών – παραγωγών των ταινιών
Είσοδος: 2,5 Ευρώ ανά προβολή (δύο προβολές ανά μέρα).

ΣΙΝΕΜΑ @ ΚΑΥΚΑΣΟΣ

Το Σάββατο 3 Μαρτίου 2018 στις 19.00 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Ο Καύκασος» (Πατησίων 81, εντός Στοάς, 1ος όροφος) θα προβληθεί η αριστουργηματική ταινία του Ζαν Ρενουάρ «Ο Μπουντί σώθηκε από τον πνιγμό» (1932) με ελεύθερη είσοδο (προαιρετική συνεισφορά), ανάλυση και συζήτηση .

Στις 16.00 το τρίτο μάθημα της Ιστορίας, Θεωρίας και Κριτικής Κινηματογράφου με θέμα ο Κινηματογράφος από το 1915-1940. [Ντέηβιντ Γουόρκ Γκρίφιθ, Σκανδιναβική Σχολή-Σουηδικός Κινηματογράφος, εξπρεσιονισμός, ιμπρεσιονισμός, σουρεαλισμός, ντανταϊσμός, ρώσικη πρωτοπορία δεκαετίας του 20, ποιητικός ρεαλισμός, γκαγκστερική ταινία δεκαετίας του 30, Ζαν Ρενουάρ, Ρενέ Κλερ, Κινηματογράφος Χολιγουντιανός Περιόδου-Υπόλοιπων Χωρών στον Κόσμο-Ντοκιμαντέρ (Νανούκ του Βορά 1922 του Φλάερτυ) -Animation].

ΣΙΝΕΜΑ @ ΓΚΑΙΤΕ

Δωρεάν προβολή της τελευταίας ταινίας της Ρόμι Σνάιντερ   «Η Περαστική του Σαν-Σουσί».
Μια συνεργασία του «Adaptation Film Festival: Η Λογοτεχνία στον Κινηματογράφο» με το Goethe-Institut Athen
Η ταινία καταγράφει την περιπετειώδη ζωή, του διωγμένου από το χιτλερικό καθεστώς, Μαξ Μπομστέιν, που 30 χρόνια αργότερα σκοτώνει έναν πρώην ναζί. Μέσα στη γοητευτική ατμόσφαιρα της Μονμάρτης, λίγο πριν το σκοτεινό πέπλο του πολέμου καλύψει και πάλι την Ευρώπη, η Έλσα Βίνερ, η περαστική του Σαν-Σουσί, μια Γερμανίδα κυνηγημένη από τη ναζιστική θηριωδία, θα αποτελέσει το υλικό με το οποίο ο συγγραφέας θα πλέξει μια ιστορία απόλυτης αφοσίωσης, με φόντο καθημερινούς και επώδυνους συμβιβασμούς.

Γυρισμένη το 1982 σε σκηνοθεσία του Ζακ Ρούφιο, βασισμένη στο ομότιτλο διήγημα του Ζόζεφ Κέσελ (1936), με πρωταγωνιστές, τη μεγάλη Γερμανίδα ηθοποιό Ρόμι Σνάιντερ και τον γνωστό Γάλλο ηθοποιό Μισέλ Πικολί.  Σε συνεργασία με τη δράση «Petit Plan: Κινηματογράφος για Εφήβους», η ταινία θα προβληθεί και πρωινές ώρες, αποκλειστικά για Λύκεια της Αττικής.

  Δευτέρα 5 Μαρτίου 2018, 20:30
στο Goethe-Institut Athen, Ομήρου 14-16, Αθήνα, Μετρό: Πανεπιστήμιο
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

 

Πληροφορίες: Η Περαστική του Σαν-Σουσί (Γαλλία/Γερμανία, 1982, 108’)
Δευτέρα 5 Μαρτίου /Ώρα: 20.30 /Ινστιτούτο Goethe  (Ομήρου 14-16, Αθήνα, Μετρό: Πανεπιστήμιο) /Ελεύθερη Είσοδος /Η ταινία προβάλλεται  με ελληνικούς υπότιτλους Αποκλειστικός Χορηγός Επικοινωνίας: Cinemagazine.gr

 

 

ΘΕΑΤΡΟ @ BIOS

Κάζιμιρ & Καρολίνα, και η αγάπη δεν τελειώνει ποτέ!

Η φαντασμαγορική παράσταση Κάζιμιρ & Καρολίνα σε σκηνοθεσία του Γιάννη Χουβαρδά, ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα στο Bios! Μετά από τρεις μήνες προετοιμασίας, η παράσταση-εμπειρία που απλώνεται σε τρεις σκηνές αλλά και έξω από το κτίριο του Bios παίζει από Τετάρτη έως Κυριακή στις 20.30. Η ενέργεια των 23 νέων ηθοποιών και μουσικών κατακλύζει όλο το κτίριο, η ζωντανή μουσική δίνει ρυθμό σε αυτό το αλλόκοτο freak show που τοποθετείται εν μέσω της οικονομικής κρίσης και θυμίζει πολύ την εποχή μας. Οι θεατές καλωσορίζονται στο χώρο με φαγητό και ποτό όπως αρμόζει σε κάθε γιορτή και παρακολουθούν την ιστορία αγάπης του Κάζιμιρ και της Καρολίνας να εκτυλίσσεται με κινηματογραφικό τρόπο σε όλο το κτίριο του Bios.

Έντεν φον Χόρβατ,  Κάζιμιρ και Καρολίνα και η αγάπη δεν τελειώνει ποτέ /σκην. Γιάννης Χουβαρδάς/*παραγωγή Bios**πρεμιέρα Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου 2018* Πληροφορίες παράστασης:Κτίριο Bios (μπαρ, main, πρώτος όροφος) Διάρκεια παραστάσεων: Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου – Κυριακή 1 Απριλίου 2018  Παραστάσεις: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: 20.30Κάθε Παρασκευή και μεταμεσονύχτια στις 23.30 /
Τιμή Εισιτηρίου: 26 ευρώ (περιλαμβάνει φαγητό και ποτό: κοτόπουλο, λουκάνικα, μπίρα και παγωτό της μηχανής) & 19 ευρώ (χωρίς φαγητό)* *περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων
Προπώληση εισιτηρίων:https://www.viva.gr/tickets/theater/bios/kazimir-kai-karolina/

ΘΕΑΤΡΟ @ VAULT Theatre Plus

ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ  του Ουίλιαμ Σαίξπηρ

VAULT Theatre Plus από 5 Μαρτίου, στις 21:15
«Γιατί είναι νόθο τέκνο του καιρού του αυτός που δεν μυρίζει λίγο δουλοπρέπεια»

Σε κάθε εποχή  υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να επιβιώσουν.
Πολλές φορές αυτή η προσπάθεια γίνεται υπό αντίξοες συνθήκες, αλλά παρ’ όλα αυτά πολύ συχνά στέφεται με επιτυχία.  Εκεί όμως που πραγματικά δοκιμάζεται ο χαρακτήρας του ανθρώπου είναι όταν του δίνεται εξουσία… Ίσως να μην διαφθείρει η εξουσία. Ίσως η διαφθορά να είναι προϋπόθεση της εξουσίας.
Ο Σαίξπηρ χρησιμοποιεί το ιστορικό πρόσωπο του Ιωάννη του Ακτήμονα (1199-1216), για να θίξει τρία καυτά και επίκαιρα θέματα της εποχής του (;) :
-τη σύγκρουση με την Εκκλησία
-το πως οι ξένοι εισβολείς της αυτοκρατορίας προσπαθούν να ρυθμίσουν την τύχη της
-το πως σφετερίζεται κάποιος τον θρόνο μέσω της οικογένειάς του και του παράγοντα Τύχη.
Ο κινητήριος μοχλός στις πολιτικές πράξεις είναι το ανθρώπινο συμφέρον. Είναι αυτό που βάζει τα γρανάζια της επιβολής της εξουσίας να κινούνται και που μας παρουσιάζει μια ολόκληρη σπουδή στον τρόπο που αντιδρά ο άνθρωπος υπό το καθεστώς πίεσης. Όπως και στη μετάβασή του από υποκινητή σε υποκινούμενο.

Λίγα λόγια για το έργο:
Ο Βασιλιάς Ιωάννης του Γουίλιαμ Σαίξπηρ κατατάσσεται στα ιστορικά του δράματα και το διαχρονικό αυτό έργο ανεβαίνει μόλις για 2η φορά στην Ελλάδα, ύστερα από την ιστορική παράσταση το 2005 στο θέατρο Αμόρε σε σκηνοθεσία Νίκου Χατζόπουλου.

Η ιστορία βρίσκει τον βασιλιά Ιωάννη τον Ακτήμονα να καταλαμβάνει σφετεριστικά το στέμμα της Αγγλίας, γεγονός που εξοργίζει τη Λαίδη Κοστάνς, μητέρα του νόμιμου διαδόχου νεαρού Αρθούρου. Η Κοστάνς ξεσηκώνει σε εκστρατεία τον γαλλικό στρατό υπό την καθοδήγηση του βασιλιά Φίλιππου της Γαλλίας. Μέσα σ’ όλα αυτά η παπική Εκκλησία έρχεται να δράσει ανάμεσα στη διαμάχη αυτή και να καρπωθεί ό, τι μπορεί με βάση πάντα τα συμφέροντά της.

Ταυτότητα Παράστασης /Βασιλιάς Ιωάννης /Συγγραφέας: Ουίλιαμ Σαίξπηρ/Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος /Σκηνοθεσία/ Δραματουργική Επεξεργασία: Αποστόλης Ψαρρός/Ερμηνεύουν:  Ειρήνη Ιωάννου, Παναγιώτης Ιωσηφίδης, Νικολέττα Παναγιώτου, Αποστόλης Ψαρρός /Φωτισμοί :Αποστόλης Τσατσάκος /Κοστούμια : Θωμάς Χουλιάρας

Video Teaser   (https://www.youtube.com/watch?v=xxx-

 

ΕΚΘΕΣΗ/  ΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΑΚΟΥΑΡΕΛΕΣ @ γκαλερί Bernier/Eliades

0ca43beb-435f-43a0-88f3-6e5f654be587.jpeg.jpgΗ γκαλερί Bernier/Eliades παρουσιάζει την ατομική έκθεση της Χριστιάνας Σούλου, την Πέμπτη 15 Μαρτίου, 2018, 20:00-22:00. Η καλλιτέχνις θα παραβρίσκεται στα εγκαίνια.

Το έργο της Χριστιάνας Σούλου έχει αναγνωριστεί διεθνώς, με πρόσφατες αναδρομικές ατομικές εκθέσεις της στα μουσεία Kölnischer Kunstverein Κολωνία (2016) και  BALTIC Centre for Contemporary Art, Gateshead, Αγγλία (2016), καθώς και συμμετοχή στην 55η  Μπιενάλε Βενετίας στο Διεθνές Περίπτερο (Giardini) –  Il Palazzo Enciclopedico (2013).

Η Χριστιάνα Σούλου με τη δουλειά της τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχει επιδείξει μια πρακτική σχεδίου που καθορίζεται από την πυκνότητα, δριμύτητα, βάθος και ακρίβεια, καθώς η γραμμή της αγγίζει λεπτοφυείς ποιότητες. Η δύναμή της έγκειται στον ορισμό της Rosalind Krauss του να είναι εκτός μόδας, καθώς με εμμονική αφοσίωση τα έργα της φαίνονται να είναι διαχρονικά.

Το έργο της Σούλου καταλαμβάνει τον σημαντικό χώρο μεταξύ έμπνευσης και επαναπροσδιορισμού. Αν κάτι διαπερνά απ΄ άκρη σ’ άκρη ολόκληρο το έργο της, είναι η συνεχής διαπραγμάτευση με το αίνιγμα του θανάτου και άρα και του έρωτα (ή έστω της ερωτικής φαντασίωσης) δεδομένης της αλληλεξάρτησής τους.

Το έργο της αποτελεί ένα «έντιμο σχέδιο», καθαρό, ψυχολογικό, θεραπευτικό και πάνω απ’ όλα μαγικό που μοιάζει να είναι αντίδοτο στις μέρες μας, καθώς αφήνει την εντύπωση ότι η ίδια η πράξη του σχεδίου μπορεί να είναι μια ευγενική αναζήτηση της ύπαρξης, προς έναν ευρύτερο, καθολικότερο στόχο.

Σε αυτή την έκθεση, η Σούλου παρουσιάζει περίπου 40 σχέδια και ακουαρέλες με φιγούρες, εμπνευσμένες ελεύθερα από την «Ψυχή και Χορός» του Paul Valéry και στο πνεύμα της φιγούρας όπως αυτή εννοείται από τον Roland Barthes: ‟Φιγούρα που μπορεί να συγκριθεί μόνο με το σχήμα στην αρχαία ελληνική και χορογραφική του έννοια.‟

Στα έργα της Σούλου, η αναζήτηση της φόρμας, (της εξέλιξης και μεταμόρφωσης) περνάει μέσα από τη δράση του σώματος και τη χειρονομία της κίνησης. Τα έργα της συλλαμβάνουν αυτή τη δράση και επαναπροσδιορίζουν το ρόλο της μάσκας. Σε διαρκή ανάμειξη με τις σχεδιασμένες φιγούρες, η παρουσία της μάσκας σε πολλά από τα έργα της, λειτουργεί άλλοτε ως φορέας διπλής δύναμης: προσομοίωσης και απόκρυψης, άλλοτε σαν αναπλήρωση που δημιουργεί μία νέα όψη και σε κάθε περίπτωση ως εκδήλωση της ανθρώπινης υπόστασης.

Ανοίγει με αυτό τον τρόπο ένα πεδίο συλλογισμού για τη σχέση ανάμεσα στο πραγματικό και το ομοίωμα (simulacre) και καταλήγει με το να θέσει το ερώτημα του πορτραίτου: To πορτραίτο (por-t-trait), όχι μόνο του προσώπου, αλλά εξ’ ίσου της φιγούρας ή και οποιουδήποτε άλλου πράγματος, είναι αυτό που φέρει πάνω του, από τις γραμμές, τα σημάδια και τα χαρακτηριστικά της μορφής, ό,τι αντιστέκεται και παραμένει · αυτό που αποτυπώνεται από τη φυσιογνωμία των πραγμάτων.

Όπως λέει η ίδια: ‟Αυτό που με ενδιαφέρει δεν είναι η κατασκευή των κοστουμιών, αλλά κυρίως οι δυνατότητες μιας νέας όψης που προκύπτει από ένα κοστούμι το οποίο, ιδωμένο σαν μάσκα, μπορεί να ξεδιπλωθεί σε ολόκληρη τη φιγούρα και να αποτελέσει αναπλήρωση ή αναδιπλασιασμό της.

Ένα γυμνό πρόσωπο μπορεί να αποτελεί μάσκα, το ίδιο και ένα χέρι. Η μάσκα ενός προσώπου μπορεί να είναι το αληθινό του πρόσωπο. Ένα παπούτσι είναι το πορτραίτο ενός ποδιού.″

Η Χριστιάνα Σούλου γεννήθηκε στην Αθήνα, κατάγεται από την Αλεξάνδρεια, όπου πέρασε μεγάλο μέρος των παιδικών της χρόνων. Σπούδασε στην Ecole National Supérieure des Beaux Arts στο Παρίσι. Πρόσφατες ατομικές εκθέσεις της περιλαμβάνουν: Kölnischer Kunstverein Κολωνία (2016), BALTIC Centre for Contemporary Art, Gateshead, Αγγλία (2016), The book of Imaginary Beings after Borges, Sadie Coles HQ (2016), Les enfants terribles, Jean Cocteau, Galerie de France, Παρίσι (2015), γκαλερί Capitain Petzel, Bερολίνο (2012), Sadie Coles HQ, Λονδίνο (2011), Friedrich Petzel Gallery, Nεα Υόρκη (2010), Bernier/Eliades, Αθήνα (2010). Ομαδικές εκθέσεις: Camden Arts Center, Λονδίνο (2016), Salon du Dessin, Παρίσι (2014), Palais Brogniart-Place de la Bourse, Παρίσι (2014), Il Palazzo Enciclopedico, 55th International Art Exhibition, Μπιενάλε Βενετίας (2013), The System of Objects, Deste Foundation for Contemporayr Art, Αθήνα (2013) και Skin Fruit: Selections from the Dakis Joannou Collection, New Museum, Nεα Υόρκη (2010).

 

Η γκαλερί είναι ανοιχτή Τρ-Παρ 10:30-18.30. Σάββατο 12:00 – 16:00.

Advertisements