Περιμένοντας το Νοέμβρη…

  • Μια επιλογή από εκδηλώσεις, εκθέσεις, παραστάσεις, προβολές  που ξεχωρίζουν το μήνα που έρχεται… Συναυλία με έργα του Ζμπίγκνιου Πράισνερ στο Μέγαρο, Τζαζ με το τρίο του Γιώργου Κοντραφούρη στο Black Duck, η νέα ταινία του βραβευμένου στη Βενετία και στις Κάννες Ζία Ζανγκέ, μια παράσταση γεμάτη ποίηση στη Σφενδόνη αλλά και η νέα έκθεση με έργα του Γιάννη Λασηθιωτάκη στη ΔΛ Gallery … Το Νοέμβριο στην Αθήνα.//

οι σταχτες μιας αγαπηςΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ/
ΟΙ ΣΤΑΧΤΕΣ ΜΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ/

Ο Μπιν, o μικρομαφιόζος μιας παρηκμασμένης επαρχιακής πόλης στην Κίνα, πέφτει θύμα μιας απόπειρας δολοφονίας, ενορχηστρωμένης από μια συμμορία λούμπεν νεαρών που θέλουν να αμφισβητήσουν την πρωτοκαθεδρία του. Η εσωστρεφής σύντροφος του Μπιν, η Κιάο, αποτρέπει την επικείμενη τραγωδία αλλά ένα παράνομο όπλο που βρίσκεται στην κατοχή της, την οδηγεί στην φυλακή για τα επόμενα πέντε χρόνια.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Στη φαντασία μου, αυτή η γυναίκα, η Κιάο γεννήθηκε και μεγάλωσε στην πατρίδα μου, μια περιοχή εξόρυξης άνθρακα στη βορειοδυτική Κίνα. Ονομάστηκε Qiaoqiao («Qiao» για συντομία) και ερωτεύτηκε έναν jianghu άντρα. Η αγάπη τους κα το μαρτύριο που τη συνοδεύει θα ανοίξει την ιστορία. Μέχρι το 2006 είναι και οι δύο μεσήλικες και τότε εκείνος φεύγει για την περιοχή Τρία Φαράγγια. Τον ακολουθεί εκεί, αλλά η σχέση τους είναι ήδη διαλυμένη. Όλα όσα θα συμβούν από τότε έδωσε ελευθερία στη φαντασία μου. Όταν κοιτάω πίσω στο χαρακτήρα της Zhao Tao στην ταινία UNKNOWN PLEASURES, βλέπω αγνότητα, απλότητα και άνευ όρων αγάπη. Ωστόσο, όταν κοιτάζω πίσω τους χαρακτήρες του STILL LIFE, βλέπω πολυπλοκότητα, θλίψη και μια καταπίεση στο να δείχνεις τα αληθινά σου συναισθήματα. Ο χρόνος άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο βλέπω τα πράγματα, κι ο κινηματογράφος καταγράφει τον τρόπο αυτόν. Οι σκηνές αυτές με ενέπνευσαν να φανταστώ τι θα γίνει με αυτή τη γυναίκα – και τον άνδρα που αγαπούσε κάποτε – σήμερα.
Δανείστηκα τον κινεζικό τίτλο της ταινίας JIANGHU ERNÜ («Sons and Daughters of Jianghu «) από το τελευταίο έργο του Fei Mu, που εργάστηκε στις δεκαετίες του 1930 και του 1940, που περισσότερο γνωστός ως SPRING IN A SMALL TOWN (1948). Το σενάριο που έγραψε ο Fei Mu ήταν αργότερα γυρισμένο από τον Zhu Shilin. H ταινία είχε τον αγγλικό τίτλο THE SHOW MUST GO ON. Είναι μια ιστορία που διαδραματίζεται σε ένα περιοδεύον θίασο. Η ταινία μου δεν έχει καμία σχέση με αυτή την ιστορία, αλλά μου άρεσε ο κινεζικός τίτλος. Η κινεζική λέξη «Ernü» («Υιοί και κόρες») σημαίνει άντρες και γυναίκες που τολμούν να αγαπήσουν και να μισήσουν. Από την άλλη πλευρά, η λέξη «Jianghu» (κυριολεκτικά «Ποτάμια και λίμνες») δημιουργεί έναν κόσμο γεμάτο δραματικά συναισθήματα, για να μην αναφέρουμε έναν κόσμο πραγματικών κινδύνων. Όταν βάζετε τις δύο λέξεις μαζί, ο τίτλος προκαλεί τους ανθρώπους που τολμούν να αμφισβητήσουν το mainstream και ζουν από την ηθική της καλοσύνης και της εχθρότητας, της αγάπης και του μίσους.
Αυτός ο κινεζικός τίτλος τα λέει σχεδόν όλα. Το ζευγάρι στην ταινία ζει στα περιθώρια της κοινωνίας. Επιζούν με την αμφισβήτηση του ορθόδοξου κοινωνικού κατεστημένου. Δεν ήθελα να τους υπερασπιστώ, αλλά να συναισθανθώ τη δύσκολη τους θέση. Μου θυμίζει με μερικούς τρόπους την πρώτη δεκαετία της δικής μου καριέρας, όταν ήταν επικίνδυνο να κάνεις ταινίες που εκφράζουν τον αληθινό εαυτό σου και την κοινωνία. Έτσι, έπεισα τον εαυτό μου να γράψω το σενάριο σαν να περιγράφω τα συναισθήματά μου: η χαμένη μου νιότη και η δική μου φαντασία για το μέλλον. Να ζεις, να αγαπάς και να είσαι ελεύθερος. Ξεκινάω με την Κίνα στην αρχή του 21ου αιώνα και κλείνω το 2018. Πάντα ενδιαφέρομαι για ιστορίες με μεγάλο χρονικό διάστημα: ο χρόνος παραμένει τα μυστικά της ζωής, ιστορίες και εμπειρίες.
Η λέξη jianghu «ανήκει» σε εκείνους που δεν έχουν σπίτι. Στο πρώτο μέρος της ταινίας, βλέπουμε τις συγκρούσεις μεταξύ των αντίπαλων ομάδων του υποκόσμου Shanxi. Βλέπουμε επίσης την αίσθηση της κρίσης που έζησε η παλαιότερη γενιά στο πρόσωπο της νέας γενιάς. Και είναι μια ιστορία που βρίσκουμε σε έρημο τοπίο, σε κρύο καιρό, γύρω από τα παλιά ανθρακορυχεία. Το δεύτερο μέρος της ταινίας βρίσκεται στην περιοχή Τρία Φαράγγια στον ποταμό Yangtze, όπου τα φράγματα υπό κατασκευή θα εξαφανίσουν ολόκληρες πόλεις. Ο χαρακτήρας της Qiao αρχικά εξαπατήθηκε, όπως έχει γίνει και σε άλλους: χρησιμοποιεί τις ικανότητες επιβίωσης που έμαθε στη φυλακή για να αντέξει στο περιθωρίο αυτής της κοινωνίας. Το τελευταίο μέρος μας επιστρέφει στο Shanxi, όπου ο Bin ξεκινάει για ένα νέο ταξίδι ακριβώς επειδή αυτός χρειάζεται το jianghu – στα μέρη που φέρουν το εσωτερικό του δράμα στη ζωή.
Υπάρχει μια θέση στην ταινία στην οποία δεν μπαίνει ποτέ η Qiao, και αυτό είναι το Xinjiang στην βαθιά βορειοδυτική Κίνα. Ίσως ο καθένας μας να έχει ένα τέτοιο μέρος, ένα μέρος ποτέ δεν φτάνουμε, όχι επειδή είναι πολύ μακριά, αλλά επειδή είναι τόσο δύσκολο για να ξεκινήσουμε μια νέα ζωή. Δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από τους συναισθηματικούς δεσμούς μας, από τις αγάπες, τις μνήμες και τις ρουτίνες που μας εμποδίζουν να πετάξουμε μακριά. Αυτοί οι δεσμοί είναι σαν τη βαρύτητα που μας συνδέει με αυτόν τον πλανήτη και μας εμποδίζει να βγούμε στο διάστημα. Μια συναισθηματική βαρύτητα μας καθορίζει μέσα σε κοινωνικές σχέσεις και αυτό καθιστά αδύνατο να περπατάμε ελεύθεροι. Και όταν αγωνιζόμαστε να ξεφύγουμε, το αποτέλεσμα αντανακλά την αξιοπρέπειά μας.

ΖΙΑ ΖΑΝΓΚΕ
Ο Ζία Ζανγκ-Κε σπούδασε στην Ακαδημία Κινηματογράφου του Πεκίνου και είναι από τις ηγεμονικές μορφές της αποκαλούμενης «6ης Γενιάς» των κινέζικου κινηματογράφου, συνεχιστής της «5ης Γενιάς» των Ζανγκ Γιμού και Τσεν Κάικγε. Η ταινία του Ακίνητες ζωές κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα Καλύτερης Ταινίας στο 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας το 2006. Το φιλμ Αίσθηση αμαρτίας απέσπασε το βραβείο σεναρίου στις Κάννες το 2013 για την τολμηρή κοινωνική ακτινογραφία μιας χώρας που αλλάζει ραγδαία.
Σκηνοθεσία: Jia Zhangke
Σενάριο: Jia Zhangke
Φωτογραφία: Eric Gautier
Μοντάζ: Matthieu Laclau, Lin Xudong
Μουσική: Lim Giong
Πρωταγωνιστούν: Zhao Tao, Liao Fan, Xu Zheng, Casper Liang
Χώρα Παραγωγής: Κίνα, Γαλλία
Έτος Παραγωγής: 2018
Διάρκεια: 141′
Διανομή: ΑΜΑ Films
Από Πέμπτη 1 Νοεμβρίου στους κινηματογράφους Πτι Παλαί και Άστυ

-//-
ΜΟΥΣΙΚΗ /

ZBIGNIEW PREISNER /
Film Music and Classical /

Zbigniew Preisner - bw photo by Anna W+Γochστο Μέγαρο Μουσικής /
Σάββατο 3 και Κυριακή 4 Νοεμβρίου

Ο συνθέτης των ταινιών του Κριστόφ Κισλόφσκι Μπλε, Κόκκινη, Λευκή ταινία, Η διπλή ζωή της Βερόνικα, Δεκάλογος κ.α. έρχεται στην Αθήνα για να μας θυμίσει ότι η αληθινή μουσική αναβλύζει αγάπη, αναβλύζει με την μόνη δύναμη που μπορεί να ενώσει τους ανθρώπους και τους λαούς..

Συμμετέχουν:
LISA GERRARD
ΜΑΡΙΑ ΦΑΡΑΝΤΟΥΡΗ
EDYTA KRZEMIEN Σοπράνο
KONRAD MASTYLO Πιάνο
ZBIGNIEW PALETA Βιολί
Νέα Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης
Μεικτή Χορωδία «Νίκος Αστρινίδης»

«Η μουσική μου δεν είναι κλασική όμως ταυτοχρόνως δεν είναι και μουσική ταινιών με τη στενή του όρου έννοια. Φτιάχνω δημιουργίες. Γράφω δημιουργική μουσική με την καρδιά. Όπως έλεγε ο Αριστοτέλης: Ζούμε με συναισθήματα, όχι με τις ώρες στο ηλιακό ρολόι. Θα έπρεπε να μετράμε το χρόνο με τους χτύπους της καρδιάς…»
Έτσι περιγράφει την μουσική του ο σπουδαίος συνθέτης Ζμπίκνιου Πράισνερ που έρχεται στην Αθήνα για να παρουσιάσει στις 3 και στις 4 Νοεμβρίου δύο εφ’ όλης της ύλης συναυλίες, στο Μέγαρο Μουσικής.
Οι συναυλίες αυτές θα περιέχουν όλες τις διάσημες μελωδίες από τις ταινίες που αγαπήσαμε, καθώς και αποσπάσματα από την συνεργασία του με την διεθνούς φήμης τραγουδίστρια Λίζα Γκέραρντ των Dead Can Dance. Η μυσταγωγική ατμόσφαιρα, η αψεγάδιαστη αισθητική και η μοναδική φωνή της Λίζα Γκέραρντ έρχεται να μας συστήσει ερμηνείες από τα soundtracks ταινιών “ Lies We Tell” και “ Valley of Shadows” ( το οποίο έχει προταθεί και για το 2018 World soundtrack Public Choice Awards), όπως και απόσπασμα από το έργο που έχει τίτλο «Ημερολόγια Ελπίδας»-βασισμένο στα ημερολόγια και τα ποιήματα των παιδιών θυμάτων του Ολοκαυτώματος.
Μια άλλη σπουδαία συμμετοχή είναι αυτή της μεγάλης Ελληνίδας ερμηνεύτριας Μαρίας Φαραντούρη που ο διεθνής Τύπος την ονόμασε Μαρία Κάλλας του λαού (The Daily Telegraph), Joan Baez της Μεσογείου (Le Monde), ενώ χαρακτήρισε τη φωνή της Δώρο των Θεών του Ολύμπου (The Guardian). Η Μαρία Φαραντούρη θα ερμηνεύσει το σπουδαίο «Κοντσέρτο για την Ενωμένη Ευρώπη», τον «Ύμνο της Αγάπης» από την επιστολή του Απόστολου Παύλου προς Κορινθίους με την εκπληκτική φράση: «Η αγάπη πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει…»
Ο ίδιος ο Preisner έχει πει χαρακτηριστικά :
“ θα είναι για μένα μια μεγάλη και αξέχαστη εμπειρία που θα συνεργαστώ με μία τόσο Μεγάλη Μορφή και ερμηνεύτρια του Ελληνικού τραγουδιού, κάτι που ήταν άλλωστε και μεγάλη επιθυμία μου από παλιά”
Στις δύο συναυλίες συμμετέχουν επίσης η σπουδαία σοπράνο Εντίτα Κρζεμιέν, ο διάσημος πιανίστας Κοντράντ Μαστίλο, ο εξαιρετικός βιολιστής Ζμπίκνιου Παλέτα αλλά και η Νέα Συμφωνική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης – διδασκαλία , προετοιμασία Καμπάνης Σαμαράς και η Μεικτή Χορωδία «Νίκος Αστρινίδης» — διδασκαλία , προετοιμασία Βασιλική Κατσούκα- Σαμαρά.
Μελωδίες όπως το «Lacrimosa», «Concerto in e minor», «Tango», « Requiem for my friend» «To Know» αλλά και τόσα άλλα αγαπημένα μουσικά θέματα του Πράισνερ θα ακουστούν και πάλι, για να μας θυμίσουν την ανυπέρβλητη αξία της μουσικής που μιλάει στην ψυχή μας.
Ο Πράισνερ ανήκει στη νέα γενιά Πολωνών συνθετών που συνεχίζουν την πλούσια μουσική παράδοση της χώρας τους. Σπούδασε φιλοσοφία και ιστορία, αλλά η αγάπη του ήταν για τη μουσική κι έτσι στα είκοσι του χρόνια άρχισε να μαθαίνει μόνος μουσική, γράφοντας τις νότες καθώς άκουγε τους δίσκους. Έτσι αυτοδίδακτος ξεκίνησε να γράφει σιγά σιγά την μουσική του επηρεασμένος από τους συμπατριώτες του συνθέτες του 19ου αιώνα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη μελωδία, καλλιεργώντας ένα πρωτοποριακό στιλ. Και κατάφερε να γίνει ο μεγαλύτερος Πολωνός συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής και ένας από τους σημαντικότερους στην Ευρώπη.
Έχει υπογράψει τη μουσική σε πάνω από 40 ταινίες, κατά κύριο λόγο Ευρωπαίων σκηνοθετών. Τον γνωρίσαμε κυρίως μέσα από τη δουλειά του για την ταινία του Κριστόφ Κισλόφσκι «Η διπλή ζωή της Βερόνικα», όταν με το ψευδώνυμο Βαν ντε Μπαντεμάγερ υπέγραφε ένα από τα ομορφότερα κινηματογραφικά θέματα όπως είναι το «Concerto in e minor, Version 1798». Ο Ζμπίγκνιου Πράισνερ έκτοτε έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των κινηματογραφόφιλων, και όχι μόνο βεβαίως, με τις περίφημες συνεργασίες του και στις άλλες ταινίες τουΚισλόφσκι («Ο δεκάλογος», «Μικρή ιστορία για ένα φόνο», «Τα τρία χρώματα: Μπλε, Λευκό, Κόκκινο»), καθώς και σε ταινίες άλλων σημαντικών σκηνοθετών, όπως το «Europa Europa» της Ανιέσκα Χόλαντ, το «Μοιραίο πάθος» του Λουί Μαλ, το «Όταν ένας άντρας αγαπά μια γυναίκα» του Λούις Μαντόκι καθώς και το «Κουαρτέτο σε τέσσερις κινήσεις» της Λουκίας Ρικάκη.
Απέρριψε δεκάδες προτάσεις να γράψει μουσική για ταινίες του Χόλυγουντ και επιμένει να πιστεύει ότι ο ιδανικός τρόπος για να γράψεις μουσική για μια ταινία είναι να είσαι συνεχώς στα γυρίσματα και να συνεργάζεσαι με τον σκηνοθέτη, ακριβώς όπως έκανε με όλα τα soundtracks που έχει δημιουργήσει. Όπως λέει: “Η μουσική γεννιέται μόνο όταν δεις και αισθανθείς κάθε φορά τις εικόνες. Επομένως, απ’ αυτό που βλέπεις και αντιλαμβάνεσαι, έρχεται και η μουσική έμπνευση. Αυτή είναι και η μεγάλη διαφορά της Ευρωπαϊκής κινηματογραφικής μουσικής από την Αμερικάνικη..» Ο Ζμπίγκνιου Πράισνερ ήταν ένας από τους στενότερους συνεργάτες του σπουδαίου σκηνοθέτη Κριστόφ Κισλόφσκι, όπως ήταν ο Φελίνι με τον Νίνο Ρότα, ο Σέρτζιο Λεόνε με τον Μορικόνε, ο Χίτσκοκ με τον Χέρμαν.

-//-
Γιώργος Κοντραφούρης Jazz organ trio
Πέμπτη 1η Νοεμβρίου 2018
Live
Aπό τα σημαντικότερα ονόματα στο χώρο της τζαζ, με παρουσία στη διεθνή μουσική σκηνή και δισκογραφία, o Γιώργος Κοντραφούρης μαζί με τους Βασίλη Ποδαρά στα τύμπανα και τον Στέφανο Ανδρεάδη στη κιθάρα (πρώην μέλη του Baby Trio) επιστρέφουν στο Black Duck, σ’ένα χώρο που έχουν τιμήσει πολλές φορές με την παρουσία τους, την Πέμπτη 1 Νοεμβρίου, σε μία βραδιά με απολαυστική νεο-ρετρό jazz, μαζί με original συνθέσεις και άλλα Organ stuff.
Ο Γιώργος Κοντραφούρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967 και σπούδασε κλασικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Στην ηλικία των 16, έστρεψε το ενδιαφέρον του στη τζαζ και παρακολούθησε μαθήματα τζαζ αυτοσχεδιασμού με τον Μάρκο Αλεξίου. Παρακολούθησε μαθήματα επίσης με τους Jim Beard και Jarmo Savolainen. Αποφοίτησε με Bachelor’s και Master’s degree in Jazz Performance από την Ακαδημία Sibelius στη Φινλανδία. Έχει συνεργαστεί ως πιανίστας ή οργανίστας με πολύ σημαντικούς και σπουδαίους μουσικούς όπως: Mark Johnson, Arild Andersen, Marcus Stockhausen, Louisiana Red, Keith Copeland, Andy Sheppard, Ralph Peterson Jr., Bob Brozman, Carla Cook, Alvester Garnett, Stepko Gut, Olivier Gatto, David Liebman, Houston Pearson, Eric Alexander, David Sills, Lou Donaldson, Sam Newsome, Jamie Hadad, Deborah Davies, Benny Golson, Tim Hagans, Bob Shepard, Carmen Lundy, Sheila Jordan, Jukkis Uotila, Wade Mikkola, Takis Paterelis, Stratos Vougas, Dimos Dimitriadis, Lydia Fylipovic, T. Spasov, A. Pacatius
Ώρα έναρξης 21:00
Ελάχιστη κατανάλωση 10 ευρώ
Black Duck Multiplarte /Cafe-Bar-Restaurant-Gallery
Χρήστου Λαδά 9α
210 3234760
http://www.blackduck.gr / info@blackduck.gr

-//-
ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Ιδανικές γραμμές – Γιάννης Λασηθιωτάκης / Ατομική έκθεση
23 Νοεμβρίου 2018 – 26 Ιανουαρίου 2019
Η ΔΛ Gallery παρουσιάζει την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018 την ατομική έκθεση του Γιάννη Λασηθιωτάκη με τίτλο «Ιδανικές γραμμές».
Στην καινούργια του έκθεση ο Γιάννης Λασηθιωτάκης δημιουργεί έργα μεγάλων κυρίως διαστάσεων, λιτά στην διατύπωση τους που επικεντρώνονται στην εννοιολογική και αισθητική σημασία της μονοχρωματικής επιφάνειας, όπου επάνω της συχνά εγγράφεται ένα πρωτογενές και αρχετυπικό στοιχείο της ανθρώπινης έκφρασης: η γραμμή. Τα έργα που παρουσιάζονται βασίζονται σε δύο βασικές ενότητες. Στην πρώτη ενότητα το χρώμα απλώνεται αφαιρετικά στην επιφάνεια του έργου, δημιουργώντας κατανυκτικές, μυσταγωγικές μονοχρωμίες, ενώ η δεύτερη ενότητα φαίνεται να χαρακτηρίζεται από το σχέδιο, άλλοτε το περίγραμμα που περικλείει συχνά ολόκληρη την επιφάνεια του πίνακα και άλλοτε μεγάλα σχήματα με το μαύρο και το άσπρο να συνυπάρχουν σε μία αρμονική αλλά και αινιγματική σχέση μεταξύ τους.
Ο Γιάννης Λασηθιωτάκης στην καινούργια του δουλειά εκφράζει τις αναζητήσεις του πάνω σε θέματα που αφορούν τη σχέση των ανθρώπων, το θάνατο, την απουσία αλλά και την ίδια την Τέχνη με ώριμο τρόπο, όσον αφορά την αισθητική και το περιεχόμενο των έργων του. Οι συνθέσεις του, ιδιαίτερα μελετημένες και εύστοχες εννοιολογικά, κεντρίζουν με το απλό και χαμηλόφωνο ύφος τους ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των γκαλερί και του τύπου διεθνώς.
O δρ. φιλοσοφίας Χάρης Χατζηιωάννου στο κείμενο που συνοδεύει τον κατάλογο της έκθεσης μεταξύ άλλων αναφέρει:
Στην αφαιρετική εικαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί ο Λασηθιωτάκης τα βασικά ζωγραφικά στοιχεία (σημείο, γραμμή, επίπεδο, χρώμα) έχουν τη δύναμη να μιλήσουν από μόνα τους. Η γλώσσα αυτή βεβαίως προέρχεται από την παράδοση που ξεκινά από το Σουπρεματισμό, τον Κονστρουκτιβισμό και το Μπάουχαους και περνά, πιο κοντά στην εποχή μας, από το Μινιμαλισμό και την Εννοιολογική Τέχνη. Η γνώση της παράδοσης και της σύγχρονης γλώσσας της ζωγραφικής βοηθά, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι η πρόσληψη των έργων εξαρτάται αποκλειστικά από αυτήν. Οι μη ειδικοί θεατές που έχουν την ευαισθησία και τη διάθεση σίγουρα θα «ακούσουν» και θα αντιληφθούν τη γλώσσα του ζωγράφου, διακρίνοντας τα κύρια χαρακτηριστικά της.
Εγκαίνια έκθεσης: Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018, 8-11μμ
Διάρκεια έκθεσης: 23 Νοεμβρίου 2018 έως 26 Ιανουαρίου 2019
Ωράριο λειτουργίας: Πέμπτη 12:00 – 20:00
Παρασκευή 12:00 – 20:00
Σάββατο 12:00 – 17:00
Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη για το κοινό.
Μεσολογγίου 55α, Πειραιάς 18545 t. +30 210 4631933 http://www.dlgallery.gr

-//-
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
REM/κήπος
Πρεμιέρα Σάββατο 3 Νοεμβρίου
Παραστάσεις κάθε Σάββατο στις 6:30 και Κυριακή στις 9μμ
Η παράσταση REM/κήπος πραγματοποιείται σε συνεργασία με την «Αθήνα 2018 – Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου» του δήμου Αθηναίων, μέγας δωρητής της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
«Βήματα αντηχούν μέσα στη μνήμη, νά πηγαίνουν στο διάδρομο που δεν επήραμε, κατά τη θύρα που δεν την ανοίξαμε ποτέ και βγάζει στο ροδόκηπο. Έτσι τα λόγια μου αντηχούν μες στο μυαλό σου».
Τ.Σ.Ελιοτ
Τέσσερις ηθοποιοί οδηγούν τον θεατή μέσα από μια ρωγμή στον χρόνο, στον μαγικό χώρο μιάς σκηνικής ταυτοχρονίας. Μολονότι θέατρο η παράσταση είναι σαν ένα μουσικό κομμάτι όπου πρωταγωνιστούν οι ήχοι.
Πολλοί αντίλαλοι και πολλές φωνές κατοικούν αυτόν τον κήπο. Η δραματουργία και το μουσικό- ηχητικό σύμπαν αυτής της παράστασης, σαν μια σειρά επικλήσεων στον πρώτο μας κόσμο, πλέκονται σ’ ένααδιαίρετο σύνολο.
Πλέκονται κείμενα: Όμηρος, Άννα Αχμάτοβα, Ουίλλιαμ Μπάτλερ Γέητς, Χάινριχ Κλάιστ, Έζρα Πάουντ, Μαρσέλ Προύστ, Τ.Σ.Έλιοτ, Ιάμβλιχος, Γεώργιος Βιζυηνός, Κ.Π. Καβάφης, Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος.
Επεξεργασμένα κινηματογραφικά θραύσματα: Ζαν Βιγκό, Αντρέι Ταρκόφσκι, Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, Ρομπέρ Μπρεσσόν κ.α.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σκηνοθεσία: Άννα Κοκκίνου
Δραματουργία: Νίκος Φλέσσας, Αλκίνοος Δωρής, Άννα Κοκκίνου
Σκηνικά: Δημήτρης Ταμπάκης
Κοστούμια: Ιωάννα Γιακουμάκη-Γρίβα, Δημήτρης Ταμπάκης
Φωτισμοί:SamirLotfy
Κίνηση: Ανδρονίκη Μαραθάκη
Μάσκες: Μάρθα Φωκά
Ηχητικός Σχεδιασμός: Στέλιος Γιαννουλάκος
Videoprojection: Γιάννης Ντουσιόπουλος
Τεχνική υποστήριξη: Χρήστος Τόλης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μιχάλης Αγγελίδης

Παίζουν: Μαρίζα Θεοφυλακτοπούλου, Σαμπρίνα Μπροντέσκου, Αλκίνοος Δωρής, Άννα Κοκκίνου

Πρεμιέρα: 3 Νοεμβρίου
Παραστάσεις: Σάββατο στις 6 κ μισή και Κυριακή στις 9 μ.μ.
Διάρκεια: 70’ λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ κανονικό, 10 ευρώ φοιτητικό & ανέργων

Θέατρο Σφενδόνη (Μακρή 4, Μακρυγιάννη, τηλ. 215 515 8968)
Προπώληση:ticketservices,gr, 210 72 34567

Στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Αθήνα Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου 2018»
Θα πραγματοποιηθούν δύο δωρεάν παραστάσεις στις 5 & 7 Δεκεμβρίου.

Κρατήσεις στο ταμείο του θεάτρου.
Τηλέφωνο κρατήσεων 215 515 8968 (Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή 2:00-9:00)

Advertisements